уторак, 18. март 2025.

Šri Lanka 2025 (1. deo)

 

PUTOVANJE NA ŠRI LANKU

 

   Odlučio sam da tokom ove zime otputujem u Šri Lanku. Ona baš i ne spada u zemlje na koje se ložim. Glavni razlog zašto sam se ipak odlučio za ovo tropsko ostrvo je taj što sam se zadnjih godina zasitio Evrope i Bliskog istoka. S vremena na vreme moram da promenim ambijent, klimu, kulturu, tj. da otputujem u neku potpuno drugačiju zemlju. Kad god mogu trudim se da mi se svako naredno putovanje radikalno razlikuje od prethodnog. Eto, zato sam tokom prošle dve godine bio u Omanu, Napulju, ruskom Arktiku, Nemačkoj i evo sada u Šri Lanki. Za Šri Lanku sam se odlučio i da bih pobegao od beogradske zime, a i red je da se malo i ja izležavam na tropskim plažama. Izabrao sam je i što je relativno mala, a i ima i nešto od kulturnoistorijskih spomenika, pošto, ipak, nisam tip koji je sposoban da više od par dana lenčari na plaži ispod palme. Šri Lanka ima izvanredne arheološke lokalitete i iako sam ja arheolog, u ovom slučaju sve to je mnogo daleko od stvari kojima sam se bavio u arheologiji i od stvari koje me zanimaju, tako da sam sva ova nalazišta obilazio kao i većina drugih turista.

   Nakon što je pala konačna odluka da otputujem na Šri Lanku dao sam se u istraživanje kako do nje stići. Gledao sam razne varijante kojekakvih avio kompanija iz svih mogućih gradova i na kraju se odlučio za “Flydubai”, direktno iz Beograda, sa presedanjem u Dubaiu. Karte su mogle da se nađu nešto jeftinije iz Beča, Istanbula, Abu Dabia, ali dok bih platio put do nekog od tih mesta i noćenje, ušteđena razlika bi bila stvarno minimalna. Jedna od varijanti bila je da “Wizz Airo-m” odletim do Abu Dabia, pa “Air Arabiom” do Kolomba, ali onda bih išao samo sa ručnim prtljagom, a i rizikovao bih, ako bi došlo do kašnjenja ili otkazivanja nekog od letova. Tako se na kraju let iz Beograda “Flydubai-om” pokazao kao najbolja opcija.

   Celokupno planiranje i organizaciju ovog putovanja radio sam i za još dvojicu drugara, mojih starih saputnika. I tako nas je, odevene u laganu letnju garderobu, usred zime, pokupio kolima prijatelj i odbacio do aerodroma. Inače, neposredno pred put stigla mi je poruka da će let kasniti dva sata, ali da čekiranje mora da se obavi kao što je ranije planirano, te smo zbog toga bili prinuđeni da tri sata dreždimo na beogradskom aerodromu.

   Konačno je usledio pet i po časova dugi i neudobni let. Najviše mrzim baš te letove od pet, šest sati. Mnogo mi teže padaju od onih stvarno dugih sedam, osam ili više časova, jer se onda obično putuje velikim avionima, u udobnim sedištima i uz to te kljukaju raznom klopom i pićem, ne bi li ti put što brže i lakše protrekao. Kod ovih letova od pet, šest sati često nakrcaju putnike kao sardine i piči! Trebalo je da u Dubaiu stop-over, koji uključuje i autobuski transfer sa jednog terminala na drugi, bude 4,30 h, što je baš koliko treba da se protegnu noge, popije kafa, ispuši koja pljuga, prošeta po fri-šopu i na miru se ukrca na sledeći avion. Zbog kašnjenja od dva sata sve je to pala u vodu. Po sletanju nas je dočekao službenik “Flydubai-a”, ne bi li nas što brže prebacio sa terminala 3 na terminal 2, što podrazumeva i pola sata vožnje busom. Sve smo obavili na vreme, ali knap, tako da smo pred bording na jedvite jade uspeli da isrčemo po kaficu i popušimo par cigareta. Onda je usledio 4,30 h dug let do Šri Lanke.

   Kad se sve sabere baš je bilo naporno. Prvo tri sata dreždenja na beogradskom aerodromu, pa let do Dubaia, pa jurcanje da se stigne na sledeći avion i odsustvo pauze, i na kraju let do Kolomba. Nakon 17 sati akanja, neispavani i izgužvani, izašli smo iz aerodromske zgrade na tropsku vrelinu Kolomba. Na našu sreću čekao nas je taksi i to besplatni. To nas je častio “Booking”, zbog mog “genius” statusa. Lepo od njih, a uz to i i te kako korisno, pošto od aerodroma do grada ima valjda 30 – 40 km.

   I tako, stigosmo na Šri Lanku, tj. nekadašnji Cejlon. Ovo ostrvo se nalazi jugoistočno od južnog kraja Indije. Površine je oko 65.000 km2. Od severa ka jugu široko je približno 430 km, a u pravcu istok – zapad oko 220 km. Najveća planina je Pidurutalagala od 2.524 metara. Od nje je nešto manji Adamov vrh (2.234m), ali on ima status svetog mesta za sve ovdašnje konfesije (budiste, hinduse, muslimane i hrišćane). Te planine u centralnom delu ostrva uslovile su da Šri Lanka ima dva odvojena monsunska perioda. Maha monsun pogađa istočnu obalu od decembra do marta, a od maja do septembra jala monsun jugozapadni deo ostrva. Šri Lanka ima oko 22 miliona stanovnika.



Нема коментара:

Постави коментар