SEGOVIJA
Iz
Madrida smo napravili još jedan celodnevni izlet. Ovaj put do Segovije. Na voz
smo se ukrcali na stanici Čamartin i posle nepunih pola sata stigli smo u ovaj
grad, udaljen nekih 90 km severno od španske prestonice. Ima oko 50.000
stanovnika.
Segovija je poznata po najbolje očuvanom
rimskom akvaduktu na svetu, koji prolazi kroz sam centar grada. Zbog tog
akvadukta, ali i zbog svoje arhitekture nalazi se na Uneskovoj listi svetske
kulturne baštine.
| Akvadukt u Segoviji. |
Železnička stanica u Segoviji je prilično
udaljena od grada, te smo se do centra odvezli gradskim busem, koji nas je
iskrcao kod samog akvadukta. Čim sam kročio iz autobusa dohvatio sam se
fotoaparata i počeo da besomučno škljocam. Malo fotoaparatom, pa malo mobilnim,
pa onda video snimak, daj iz ovog ugla, pa iz ovog. Akvadukt u Segoviji je fantastičan!
Izgrađen je u 1. veku nove ere, da bi sproveo vodu sa planine udaljene oko 17
km. Nakon što smo ispucali stotine snimaka nastavili smo da se muvamo oko ovog
rimskog inženjerskog čuda, pošto takva građevina jednostavno ne dopušta da se
lako odvojiš od nje.
Na kraju smo morali da krenemo dalje, jer
Segovija ima još svašta u svojoj ponudi. Od te ponude izdvaja se Alkazar, tj.
zamak iz 12. veka, koji slovi za najpopularniji u Španiji. Njegovu izgradnju
započeo je kralj Kastilje Alfonso VII (1155-1214), na mestu skromnog
almoravidskog utvrđenja, nakon što je 1120. godine ovaj deo Kastilje oslobođen
od muslimana. Radi se o tipičnom srednjovekovnom zamku, sa dubokim šancem,
bastionom, kulama. Tokom vekova je više puta obnavljan i sada ima pomalo “diznijevski” izgled. Unutar zamka smeštena je postavka sa: oklopima, raznim oružjem,
starim nameštajem itd.
| Alkazar. |
Sledeće zdanje po značaju je katedrala
posvećena Uspenju Bogorodice. Počela je da se gradi 1525. godine, a završena je
1685. godine. U pitanju je velika poznogotička bogomolja.
| Katedrala. |
To bi bilo to, što se tiče najpoznatijih
građevina ovoga grada, ali to nije sve. U Segoviji, baš kao i u Toledu,
bukvalno svaka druga kuća je kulturnoistorijski spomenik, tako da smo se samo
prepustili nasumičnoj šetnji kaldrmisanim ulicama ovog drevnog mesta,
zastajkujući svaki čas ne bi li osmotrili neku kuću, fasadu, crkvu, kulu ili neki
detalj na raskošno ukrašenim portalima ili na izrezbarenoj gredi. Da ne tupim
mnogo, jednom rečju Segovija je odlična! Obišli smo i arheološki muzej, koji
poseduje sjajnu kolekciju vizigotskih kopči i fibula.
Segovija je poznata i po onim malim pečenim
prasićima (cochinillo asado), što, naravno, nismo mogli da propustimo. Za nas
trojicu naručili smo pola praseta, a ljubazna gazdarica pokušala je da nas
ubedi da je to možda malo previše, pošto je četvrtina navodno dovoljna za
troje. Onda se umešala konobarica, koja je Bugarka i rekla gazdarici “Samo im
donesi koliko traže, to su, bre, moji Balkanci”. Prase je bilo
odlično, mada moram da priznam da ne vidim neku veliku razliku u odnosu na
prasiće naših standardnih dimenzija. Nakon klope, još malo smo se promuvali
ovim sjajnim gradom, a onda se uputili ka železničkoj stanici, jer je došlo
vreme za povratak u Madrid.
Sutradan nam je avion polazio uveče, tako da
smo imali dovoljno fore da još malo obiđemo glavni grad Španije. Odlučili smo
da dobar deo tog vremena potrošimo na Muzej Amerika. Reč je o muzeju posvećenom
arheologiji, umetnosti i etnologiji obe Amerike. Postavka je ogromna i sastoji
se od hiljade predmeta koje su Španci dovukli tokom kolonijalne vladavine tim
delom sveta. Sjajne stvari mogu da se vide, ali imam ozbiljnu koncepcijsku
zamerku. Postavka ne ide hronološkim, niti geogrfskim redom, niti su odvojene
kulture Maja, Asteka, Inka, Naska, nego je sve nekako zbrda zdola. Bez obzira
na to, i te kako vredi posetiti ovaj muzej.
| Muzej Amerika. |
Nakon muzeja usledila je još jedna šetnja po
Madridu, uz par pauza za kafu i ručak i došlo je vreme da se polako krene ka
aerodromu. Posle nekih tri sata leta stigli smo u Budimpeštu. Po izlasku iz
aerodromske zgrade pozvali smo parking gde smo ostavili kola i nakon desetak
minuta po nas je došao kombi. Ubrzo smo se našli u našem autu na putu za
Beograd.


Нема коментара:
Постави коментар